מתודולוגיות שיווק בתוך קניון

בחרתם למקם את חנותכם בתוך קניון? הצבענו על כך שזו ככל הנראה בחירה חכמה. כעת נבחן כיצד למקסם את נוכחותכם במקום ובהצלחה במשיכת תשומת לבו של הלקוח, במתחם שוקק ורווי באטרקציות ובמוקדי משיכה.

בחרתם למקם את חנותכם בתוך קניון? הצבענו על כך שזו ככל הנראה בחירה חכמה. כעת נבחן כיצד למקסם את נוכחותכם במקום ובהצלחה במשיכת תשומת לבו של הלקוח, במתחם שוקק ורווי באטרקציות ובמוקדי משיכה.

אמצעי השיווק בקניונים רבים ומגוונים, החל בדיילות מכירה, דוכנים חיצוניים, פלאיירים, קריזות, קטלוגים ועוד, וכלה במבצעי הנחות למיניהם, נוסף למבצעי סוף עונה. על כך יש להוסיף פרסום באמצעות פנייה אישית והפקת אירועים מיוחדים, כנסים וירידים. כל בעל עסק יודע שבימינו צריכים להיות יצירתיים ומקוריים כדי לזכות בתשומת לב וליהנות ממאמצי השיווק שלנו.

 

שיווק חכם צריך להביא בחשבון 3 נתונים עיקריים:

  • המוצר שברצוני למכור.
  • מי הוא קהל היעד
  •  מה הם אמצעי השיווק שעומדים לרשותי.

לצד הכרת מגוון אמצעי השיווק הקיימים, חשוב לדעת כיצד לפנות אל קהל היעד. נתחיל בהבנה של קהל היעד באמצעות התעכבות על שלושה מגזרים בעלי צרכים ייחודיים וטעימה ממגוון הדרכים לפנות אליהם.

ילדים

ילדים הופכים לקהל יעד נחשק יותר ויותר, בהיותו קהל היעד העתידי וגם כרוכשי מוצרי צריכה עכשוויים. כלל מוכר הוא שאם תשכנעו אותם לאהוב את המוצרים שלכם, ההורים לא יכולו לעמוד מנגד מול לחצם.

בניגוד לעבר, הילדים-צרכנים של ההווה צומחים להיות צרכנים קטנים אך מתוחכמים, עם מותגים משלהם וסדרי העדפות ברורים. כיצד אפוא נפנה אליהם?

  • כדאי להתאים את השלטים ואת הפרסומים בתוך החנות לגובה של הילד.
  • יש לדבר אליו בתמונות ובצבעים.
  • יש לדאוג למוצרים אמינים, שלא יתבלו תוך יום ויאכזבו את הקונה הצעיר.
  • יש לזכור כי ילדים אינם מסוגלים, מפאת גילם והיעדר ניסיונם להעריך נכונה את התועלת שבמוצר ביחס לעלותו. יתרה מכך, ילד אינו רואה את ההבדל בין צורך אמיתי וצורך מדומה. חשוב אפוא שלא להפריז בפיתויים ולא לפגום באמונו של הלקוח הצעיר.

העשירון העליון

טעות לחשוב שבני העשירון העליון קונים מכל הבא ביד; נהפוך הוא. דווקא מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש כל דבר, לא ימהר להוציא את כספו על מוצרים שאינם דרושים לו. בנוסף, אלה מחוזרים על ידי כל החברות הגדולות וקשה לספק את רצונותיהם ולכן, כדי להגיע אליהם ולשבות את תשומת לבם צריך להיות מתוחכמים. שיווק חכם ויצירתי מייצר תחושת בידול וייחוד בקרב עשירון זה, בדומה לטיסה במחלקה ראשונה על פני מחלקת תיירים.

דוגמה לשיווק יצירתי ניתן לראות אצל משרד פרסום ששיווק את האקס-טרייל, הג'יפ החדש של ניסאן. מכתבים נשלחו בדיוור ישיר לנשות האלפיון העליון, ובהם הוצעה להן נסיעת מבחן לסוף השבוע. אלו שהסכימו זכו לנציג החברה שהגיע עד לפתח ביתן עם ניסאן כסופה ונוצצת.
דוגמה אחרת מתרחשת בחנות תכשיטי יוקרה בקניון ידוע המאפשרת ללקוחותיה להזמין את מעצבת הבית של הרשת כדי לעצב ביחד איתן תכשיט בהתאמה אישית.

בחנות אחרת מזמינים את הלקוחות היקרות להתרשם ראשונות מהקולקציה החדשה, לפני הקונים הרגילים. חנות נעליים מסוימת בתל אביב מאפשרת ללקוחות נבחרות הצצה מוקדמת באלבום התמונות של הנעליים שעתידות להגיע ארצה, ושולחת להן הזמנה אישית כשהקולקציה מגיעה.
החשיפה הראשונית והפנייה הישירה עושות את ההבדל, אם כי ניתן בהחלט להשתמש באמצעים אלה - קטלוג, אלבום תמונות וגישה אישית - גם כלפי לקוחות מן השורה, ובכך להפוך אותם ללקוחות וי.איי.פי, לפחות בעיני עצמם.

המגזר החרדי

המגזר החרדי מונה כמעט מיליון איש, אולם ידוע כי זהו מגזר קשה לפיצוח בקרב אנשי מקצוע, משרדי הפרסום והמשווקים. למגזר זה חוקי צריכה משלו, וספקים המנסים לחדור אליו חייבים להכיר ולתת מענה לצרכים והדרישות המיוחדים לו.

יותר ויותר חרדים יוצאים כיום לעבוד, הם בעלי אמצעים רבים יותר ומפתחים חיבה לקניונים ולמותגי יוקרה. בניגוד לדעה המקובלת, חרדים נוהגים להשקיע במראה החיצוני. בציר החיים של המגזר החרדי יש כמה ציוני דרך שבהם הצריכה מגיעה לרמה גבוהה. למשל, בתקופת השידוכים מוכנים רבים להוציא אלפי שקלים על לבושם ועל הופעתם, שכן זהו אחד הדברים שיקבעו את טיב השידוך. חנות בגדים בקניון, שתקדיש מקום מיוחד להלבשה של נשים חרדיות למשל, עשויה להצליח יפה.


אמצעי השיווק

היכרות מעמיקה יותר עם קהל היעד מובילה להתייחסות עם האתגר הבא – בחירה נבונה באמצעי השיווק. כאן, כוונתנו דווקא לאמצעים מיוחדים המושכים תשומת לב ומתאימים לכל חנות ובעל עסק בקניון ולא אלה המוכרים כמו שלטים, מודעות ועלוני פרסומת.

דלפקי מכירות
קיימים סוגים רבים של דלפקי מכירות, שמאחוריהם ניתן להציב דיילת בעלת כושר שכנוע. הדלפקים מיועדים לקידום מכירות וניתן להציב אותם באופן קבוע או לצורך מבצעים מיוחדים.
פרומוטר הינו דלפק מכירות פנורמי קלאסי. הוא כולל מדף פנימי לאחסון ותיק נשיאה. ניתן להוסיף מדף עליון עגול לשם תצוגה. המתקן קל להרכבה ולנשיאה.
מתקן חצובה הינו מתקן דקורטיבי דו צדדי בעל בסיס איתן, המאפשר החלפת המסר הפרסומי בקלות באמצעות מדבקה או מסגרות קליפס. הוא מתאים להעמדה בפנים החנות וגם מחוצה לה.

מתקני רול-אפ ופופ-אפ
מתקן רול-אפ הנו מתקן פופולרי ביותר לפרסום יעיל ולא יקר. הוא נוח לנשיאה, ניתן להפיק אותו במהירות, ותהליך הפתיחה והסגירה שלו פשוט ומהיר. קיימים גם מתקנים מהודרים, עם בסיס ופנלים כסופים לשדרוג המראה. חלק ממתקני הרול-אפ מותאמים להצבה בתוך החנות, אחרים מעוצבים כך שניתן להציבם בחוץ.

מתקן פופ-אפ הוא מתקן אידיאלי ושכיח בתערוכות ובכנסים. הוא מתאים להקמה מהירה של קיר פרסומי ולהקרנת מצגות. מערכת הפופ-אפ נוחה לשימוש וכוללת תאורה. ניתן לבחור בפופ אפ קפיצי או במערכת בעלת ברים ממוגנטים, המאפשרים דיוק מירבי בהפעלה.
המערכת מתקפלת לתוך ארגז נשיאה עם גלגלים, וכאשר הוא סגור הוא משמש גם כדלפק מכירות וכשטח פרסום נוסף.

ממוקדים על קהל היעד ובחרתם כבר את מהלכי השיווק הרצויים שלכם? משמע אתם מוכנים, רק יש לזכור כלל חשוב נוסף על 'אמת בפרסום' - פרסום טוב איננו אמור לכפות על הצרכנים לרכוש סחורות ושירותים שאינם זקוקים להם או שאינם יכולים להרשות לעצמם; עם זאת, מותר להגזים בערך המוצר, למשוך ולפתות את הצרכן. הרי בסיכומו של יום, כולנו רוצים להיראות טוב יותר, לגור בבתים יפים יותר ולהשתמש במוצרים יוקרתיים. הפרסום יכול וצריך לפנות לשאיפות אלה.




חיפוש נכסים