מרלוג – מרכז לוגיסטי מייעל מסחר מקוון

היקף הקניות באינטרנט בארץ ובעולם צמח באופן משמעותי בשנים האחרונות. זוהי מגמה שלא ניתן להתעלם ממנה, המחייבת רשתות קמעונאיות וארגונים גדולים לספק פתרונות מתקדמים ועדכניים להקמת מרכזים לוגיסטיים חכמים הכוללים מערכות מחשוב, ניהול ואוטומציה המאפשרות חסכון בעלויות לצורך ייעול העבודה ושיפור השירות ללקוח. המרלו"ג (מרכז לוגיסטי) נועד לייעל את שרשרת האספקה ולספק מענה מקצועי ואפקטיבי להיקפי המסחר המקוון ההולכים וגדלים.

מהו מרלו"ג ומה הקשר למסחר מקוון?

 

מרלו"ג הוא מרכז לוגיסטי מתקדם המשמש כזרוע תפעולית המספקת שירותי אחסון, שינוע, הפצה ואספקת ציוד ומוצרים שונים בסביבה עתירת טכנולוגיה. בעקבות העלייה המתמדת בהיקפי המסחר המקוון והפער ההולך ומצטמצם בין מחיר הרכישה למחיר הקנייה (בעיקר במוצרי צריכה ומזון), נדרשים קמעונאים וארגונים גדולים לייעל את שיטות התפעול שלהם. למעשה, מרלו"גים הוקמו לראשונה במאה הקודמת כמענה לצרכיהם של גופים ממשלתיים וצבאיים וכללו מאגרי אחסון, ימ"חים ומחסני תבואה. ראוי לציין כי יפן הקימה בשנות ה-70 מרכזים גדולים באירופה כדי לקדם מכירות של יצרנים מקומיים; בעקבותיה, החלו גופים ממשלתיים אחרים לאמץ את הגישה החדשנית. בהמשך, החלו יצרנים (בעיקר בתעשיית המזון) להקים מחסנים לוגיסטיים גדולים כדי לנהל ביעילות את הארגון, לצמצם עלויות תפעול ולייעל את מערך ההפצה. לאחר שאר העולם, החלו לצוץ בשנים האחרונות מרלו"גים במיקומים מרכזיים גם בישראל. אלה הם מבני ענק בהם מתנהלת פעילות אינטנסיבית לניהול המערך הלוגיסטי של הקמעונאי/הארגון.

מגמות השוק העולמיות ונקודת המפנה בין מסחר מקוון ללא מקוון


אם בעבר הלא רחוק הצרכנים הגיעו פיזית לחנות כדי לרכוש מוצרים שונים, כיום המגמה הבולטת היא שינוי בהרגלי הצריכה של הלקוח הסופי. לכן, רשתות קמעונאיות וארגונים בינלאומיים נדרשים לחשיבה לוגיסטית חדשנית ויעילה יותר ולמערכות ניהול מתקדמות. בעקבות השינויים הארגוניים הוקמו מרכזי הפצה כדי לקצר את שרשרת האספקה ללקוח הסופי, לצמצם מרחקי נסיעה ולשפר את רמת השירות ומהירות התגובה.

חוויית הקניות כיום


הנתונים הסטטיסטיים מוכיחים כי כיום, הלקוחות הסופיים מעדיפים לקנות באינטרנט. כך לדוגמה, ניתן לראות כיצד רשתות קמעונאיות בתעשיית המזון דוגמת שופרסל ורמי לוי מציעות כיום אתרי מסחר מקוון. גם חברות אי-קומרס מדווחות על היקפי מסחר הולכים וגדלים, בעוד אמזון וחברות דומות צומחות במהירות, משתלטות על התחום ומשנות את הרגלי הקנייה שלנו.
חוויית הקנייה עברה שינוי מהותי בשנים האחרונות. אם בתחילת הדרך צרכנים רכשו באינטרנט בעיקר טיסות וחופשות, כיום הם רוכשים מכל הבא ליד, לרבות מוצרי מזון וחשמל, ציוד ספורט, אלקטרוניקה, בגדים, מתנות ועוד.

ממחסן מסורתי למרכז לוגיסטי גדול - מגמות חשובות במסחר המקוון והשפעותיהן על הסחר העולמי


המגמות החדשות בעולם המסחר המקוון משפיעות על הסחר העולמי; ארגונים בינלאומיים פועלים במספר רב של מדינות ועליהם להיערך לכך מבחינה טכנולוגית ותפעולית. לכן, המחסן המסורתי שסיפק שירות פנים ארגוני הפך למרכז לוגיסטי גדול המציע מערכות אוטומציה וניהול מתקדמות ועתירות טכנולוגיה. בהקמת המרלו"ג נלקחים בחשבון היבטים רבים דוגמת מרחק גיאוגרפי מהלקוחות הסופיים, גישה נוחה ומהירה לתובלה בינלאומית, מערכות ניהול מלאי, בקרה ושליטה אוטומטיות ופתרונות לשילוח מהיר בארץ וברחבי העולם.

חיפוש נכסים