אזור תעשיה

אזורי התעשיה התפתחו על מנת לתת מענה לצרכים הספציפיים של עסקים רבים, בעיקר תעשיה זעירה או כבדה, כמו מוסכים, מסגריות, פנצ'ריות ועוד, ועד למפעלים, מחסנים, אזורי ייצור, אריזה, בתי חרושת קטנים ועוד. ברבות השנים הצטרפו לחלק מאזורי התעשייה גם בנייני משרדים, מרכזי קניות, מרכולים ענקיים ומרכזים מסחריים - קמעונאיים וסיטונאיים - אחרים. כיום ניתן לראות אזורי תעשיה משולבים במגוון בתי עסק, חנויות, משרדים ועוד. אזור תעשיה ממוקם בדרך כלל בשולי הערים, אך ישנם לא מעט אזורי תעשיה הנמצאים גם בתוך העיר.

שטח ברוטו / נטו

אחד המושגים החשובים והבסיסיים בהשכרת משרדים הוא היחס בין שטחי הברוטו והנטו של המשרדים. בכל שטח ישנן דקויות ספציפיות, לכן כדאי לתת את הדעת היטב לפרטים - יחס הברוטו/נטו יכול להגיע ל30% ואף ל50% במגדלים מפוארים וחדישים, ועלול להשפיע על עלות העיסקה כולה באופן משמעותי. בכלליות ניתן לומר שהשטח נטו כולל את חלל המשרדים בלבד, ואילו השטח ברוטו כולל גם את הלובי, חדר המדרגות, חדרי הביטחון ועוד. תשלום דמי השכירות ודמי הניהול מחושבים לפי השטח ברוטו. הארנונה מחושבת ברשויות מסוימות לפי השטח הנטו (לדוגמא בתל אביב) וברשויות אחרות לפי השטח ברוטו.

דמי ניהול / דמי אחזקה

את דמי האחזקה, המוכרים גם כדמי ניהול, יש לכלול בעלות החודשית של הוצאות העסק. דמי האחזקה הם בעצם ועד הבית של הבניין, וכוללים את כל השירותים הנלווים כמו ביטוח, ניקיון, חשמל ומים של השטחים הציבוריים בבניין, תחזוקת המעליות, תחזוקה שוטפת ועוד. דרכי גישה - דרכי הגישה הן בעצם מכלול הדרכים שבאמצעותן ניתן להגיע לעסק. מדובר הן בדרכי גישה בתחבורה ציבורית - אוטובוסים, רכבת, מוניות שירות, והן בדרכי גישה בתחבורה הפרטית, כולל הדרכים העירוניות והבינעירוניות, ובדרכי גישה להולכי רגל. כשאנו מחפשים משרדים להשכרה, יש לתת את הדעת למכלול דרכי הגישה, על מנת לתת מענה גם עבור בעלי הרכב הפרטי וגם עבור מי שמשתמש בתחבורה הציבורית - עובדים, מנהלים בכירים, אורחים ולקוחות כאחד.

חניה

מצוקת החניה היא מצוקה ידועה, ולא רק במרכזי הערים הגדולות. נושא החניה יכול להיות קריטי בבחירת מיקום העסק או המשרדים החדשים שלנו, לכן שימו לב לאפשרויות המוצעות

מיקום

סוגיית המיקום היא לעתים לא מעטות סוגיה קריטית בבואנו לשכור משרד. לא מדובר רק במיקום הגיאוגרפי - כמו אזור בארץ או עיר מסוימת, וגם לא רק בדמי השכירות במיקום ספציפי, אלא במכלול של אלמנטים המעניקים פתרון כולל עבור כל צרכי העסק שלנו. לכן, כשמדובר בהשכרת משרדים, עלינו לקחת בחשבון מרכיבים כמו גודל המשרד הרצוי, אופי בניין המשרדים, אופי האזור מבחינת החברות השוכנות בסביבה, האם מדובר באזור מתפתח או רווי, סוג השירות שהעסק שלנו מציע, קהל היעד של העסק והיכן הוא מסתובב, דרכי הגישה בתחבורה פרטית וציבורית, האם מרכז העיר מתאים לנו יותר? האם בעיר גדולה או בפרברים? עד כמה העירייה תומכת באזור מסוים ועד כמה זה חשוב לאופי העסק? זכרו שמתן מענה לפרמטרים כאלו ואחרים יעזור לכם למצוא לא רק את המיקום הנוח ביותר, אלא גם את המיקום הנכון והמתאים ביותר עבור העסק שלכם.

חיפוש נכסים